Doskonały, lekki stabilizator dla kamer

flycam ultralightJest to istotne nie tylko dla efektu kręconego ujęcia, ale także dla wygody samego kamerzysty. Waga urządzenia filmującego to zwykle 2-4 kg, czyli niewiele. Jednak wyobraźmy sobie bieganie po lasach, pustyniach czy wertepach z 4-kilogramowym odważnikiem w dłoni, ustawionym na wysokości ramion, i próbujmy wydobyć z niego przez kilka kolejnych godzin wszystko, co najlepsze. Tak więc stabilizacja obrazu konieczna jest głównie dla kamerzysty.

Co za tym idzie – cechy stabilizatora obrazu nie są typowo branżowe, i w zasadzie maja niewiele wspólnego z jakością obrazu czy efektami specjalnymi, jakie da się nakręcić za jego pomocą. Najważniejsze jego cechy to lekkość konstrukcji, łatwość w obsłudze i składaniu, możliwość długiego noszenia stabilizatora przytwierdzonego do specjalnego kamizelki bez zmęczenia dla rąk.

” title=”stabilizator flycam”>Stabilizator FlyCam Ultralight to ultralekki stabilizator dla kamerzystów, którzy operują kamerami o wadze od 1 do 4 kilogramów. Waga samego stabilizatora to zaledwie 1 kilogram, gdyż konstrukcję wykonano głównie z dur-aluminium z perfekcyjnie zmontowanymi łożyskami i pokrętłami, które umożliwiają wygodne i precyzyjne sterowanie kamerą umieszczoną na sprzęcie. Przedział wagowy sprzętu, jaki można łączyć z tym FlyCamem to 1-4 kg, jednak warto pamiętać, że im cięższa kamera, tym trudniej jest wyważyć ją podczas filmowania. Co ciekawe w stabilizatorach (nie tylko marki FlyCam), najważniejszym parametrem pozwalającym dobrać stabilizator do kamery, jest waga kamery, a nie jej konstrukcja, czy wielkość. Dlatego też kupując kamerę warto mieć na uwadze to, do jakich ujęć będziemy jej potrzebowali szczególnie, a kupując stabilizator – sprawdźmy w instrukcji dokładną wagę swojego sprzętu, by nie być później zawiedzionym efektami podczas kręcenia. Warto dodać, że Flycam Ultralight jest urządzeniem lekkim, sprawnym i tanim – w sklepie Winmar można go nabyć za zaledwie 1200 złotych, co w porównaniu ze stabilizatorami innych marek w przedziale 2-3 tysiące złotych wygląda bardzo korzystnie. Nie ma większego znaczenia, czy potrzebujesz stabilizatora do profesjonalnej produkcji filmowej, czy do amatorskiego kręcenia rodzinnej wspinaczki na Giewont. Ważne jest, byś potrafił dobrze się nim posługiwać, a to zapewnią ci wygodne i dobrze dopasowane parametry, czyli jak najmniejsza waga zarówno kamery, jak i samego stabilizatora.

Zobacz jak można korzystać z tych urządzeń